Home > Apparaten, Experimenten > DIY RAID NAS

DIY RAID NAS

Dit is de case: Lian Li PC-Q08, ongeveer € 90, daar kan een Mini-ITX moederbord in. Fans al aanwezig. 6 bays intern. Ik vind dit een mooie kast, compact en leuk om naar te kijken. Het oog wil ook wat, dus heir valt niet aan te tornen.

Moederbord met beste prijs/kwaliteitsverhouding: Gigabyte GA-D525TUD (4x SATA-300) ongeveer  € 80, maar dan wel rekening houden met het niet ondersteund zijn van de Realtek-kaart.

Brrrrp: deze had ik over het hoofd gezien – een hele Best Buy gids voor thuisserver. Hoort ook nog een discussietopic bij. Handig!

Voeding moet denk ik iets in de richting van be quiet! Pure Power L7 300W worden, hoewel ik een beetje mijn twijfels heb of 300W genoeg is.

Het hele verhaal bij elkaar is nu even zoiets:

# Product Prijs Subtotaal
1 Moederbord: Gigabyte GA-D525TUD € 79,- € 79,-
4 HD: Samsung EcoGreen F3EG, 2TB € 88,70 € 354,80
1 DVD/CD: LG GH22NP20 Zwart € 18,- € 18,-
1 Kast: Lian Li PC-Q08B € 90,- € 90,-
1 Voeding: be quiet! Pure Power L7 300W € 35,- € 35,-
1 Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G € 23,05 € 23,05
Totaal € 599,85

Ik heb die DVD/CD-speler gekozen op de poort: ATA, zodat-ie nog wel zomaar in het moederbord past.

Ik heb mijn twijfels over de HD’s, geen idee of dat de beste keuze is. Dat heb ik nog niet voldoende onderzocht.

Categorieën:Apparaten, Experimenten
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

